01-01-2010
in jezelf en in je situatie;
in de gevolgen van verschillende keuzen;
in de toekomst.
De Runentarot bestaat uit 94 kaarten. Deze kaarten kun je leggen in verschillende patronen. De betekenis van de kaart in combinatie met de plaats in het patroon geeft je inzicht. Een aantal kaarten in een patroon geeft een bepaald beeld van het verleden, het heden en de toekomst. Afhankelijk van het legpatroon kun je ook nog inzicht krijgen in wat je wel moet doen, en wat je juist moet vermijden. Dit wordt beschreven in het vierde gedeelte van dit boek.
De kaarten bevatten plaatjes met een grote psychische dynamiek. Ze brengen je geest in beweging en wekken een reactie op in je onbewuste. Door de plaatjes zorgvuldig te bestuderen en vrij te associeren krijg je inzicht in jezelf en beter kontakt met je onbewuste. Als je de Runentarot zorgvuldig bestudeerd en vaak gebruikt, is het een weg naar ongelimiteerde geestelijke groei. Laat je eens verrassen! Neem eens een risico! Ga eens goed met de Runentarot aan de slag, en je zult merken dat de Runentarot je leven ten goede veranderd!
Een schitterend Runentarot-deck, dat je diepgaand inzicht geeft in jezelf en in je eigen ontwikkeling.
Het Runentarot-deck is ook verkrijgbaar in engelse en duitse versie.
Liesbeth Haring heeft deze Runentarot geschilderd.
De meeste van de 25 runekaarten hebben grote overeenkomst met de kaarten van het grote arcanum van de gewone tarot.
Bovenaan de kaart staat de naam van de runekaart.
Onderaan de kaart staat de naam van de overeenkomstige kaart in de gewone tarot.
Indien een runekaart niet in de gewone tarot voorkomt, staat er onderaan: "Niet in tarot".
Ginnunga-gap en 48 wereldkaarten.
1 voor de Ginnunga-gap (de Grote Leegte, het misleidende gat)
en 4 keer twaalf kaarten voor de werelden van Yggdrasil|brochureyggdrasil|si=yggdrasil
12 schilden voor de ijswerelden van Niflheimar. Deze komen overeen met de pentakels in de gewone tarot.
12 drinkhoorns voor de zeewerelden van Vanaheimar. Deze komen overeen met de bokalen in de gewone tarot.
12 zwaarden voor de vuurwerelden van Jötunheimar.
12 speren voor de windwerelden van Ásaheimar. Deze komen overeen met de staven in de gewone tarot.
20 klassekaarten:
Van ieder van de vier symbolen (schilden, drinkhoorns, zwaarden
en speren) zijn er vijf kaarten:
Knecht: iemand met een slaafse geest, iemand die geen eigen initiatief toont.
Vrije: iemand die eigen baas is en diensten verleent aan de samenleving.
Leider: iemand die graag leiding geeft, iemand die knechten onder zich wil.
Krijger: iemand die de strijd met zichzelf aangaat en zich niets aantrekt van de sociale orde.
Áas: iemand met heel veel persoonlijke macht.
De Ásen zijn een groep machtige wezens van de wind.
(Men noemt ze soms goden.)
Tot de Ásen behoren: Óðinn
(Wodan), Thór (Donar), Týr, Loki, Baldr, Heimdallr,
Forseti, Ullr, Vílir, Vé, Hoenir.
De Ásen van de Runentarot zijn:
Loki: Áas van schilden.
Thór: Áas van drinkhoorns.
Týr: Áas van zwaarden.
Óðinn: Áas van speren.
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Er zijn vier maatschappelijke klassen:
Knechten.
Vrijen.
Leiders.
Krijgers.
In den beginne was de leegte: Ginnunga-gap, 'het misleidende gat'.
In de leegte groeide de wereldboom: Yggdrasil. De wereldkaarten komen overeen met de werelden van Yggdrasil.
De Runen zijn magische tekens van de pre-Christelijke Noord-europese stammen. De oude Noorse runenrij had 24 Runen, 24 geheimen. De 18e Rune heeft twee betekenissen, dus die heb ik twee keer in de Runentarot opgenomen. Zo komen we aan 25 Runenkaarten.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
De Runentarot legt de diepste instinctieve lagen van de geest bloot. Daarvoor heeft Andreas Firewolf deze tarot ontwikkeld. De Runentarot is gebaseerd op de oude germaanse mythologie en runenmagie. Liesbeth Haring heeft deze Runentarot geschilderd.
De oude runenrij werd verdeeld in 3 ættir van acht runen. De ættir zijn afkomstig van de hemel, zij waren afkomstig van de drie nornen Urð, Róta en Skuld. In India kennen de hindoe's de drie Guna's: Tamas, Satvas en Rajas. Deze komen overeen met de drie nornen.
De Runen zijn magische tekens van de pre-Christelijke Noord-europese stammen. De oude Noorse runenrij had 24 Runen, 24 geheimen. De 18e Rune heeft twee betekenissen, dus die heb ik twee keer in de Runentarot opgenomen. Zo komen we aan 25 Runenkaarten.
In den beginne was de leegte: Ginnunga-gap, 'het misleidende gat'.
In de leegte groeide de wereldboom: Yggdrasil. De wereldkaarten komen overeen met de werelden van Yggdrasil.
Er zijn vier maatschappelijke klassen:
Knechten.
Vrijen.
Leiders.
Krijgers.