01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Een ruwe ronde gang is uitgegraven in het graniet van een oeroude berg. Alles is hier donker en koud. Een kille wind waait door het gangenstelsel. En in de wind slingeren enorme kabels heen en weer. Deze zijn vastgemaakt aan het plafond, als spinnedraden. Links van je gaapt een duistere opening. Twee groepen groene spinneogen staren je kwaadaardig aan. Rondom de ogen is de duisternis nog veel intenser, alsof een bal zwarte kwaadaardigheid je aanstaart vanuit het duister. Voor deze opening ligt een rond schild met een pentagram, een bijl, een zwaard en wat flarden van kleding. Tussen de ordeloze rommel liggen kostbare juwelen en gouden munten. Achteloos liggen ze daar. De vorige eigenaar heeft ze niet meer nodig. En Angrboða heeft geen belangstelling voor mooie dingen. Aan het plafond bungelen drie gedaanten. Ze lijken op ingesponnen vliegen, maar ze zijn zo groot als mensen. Uitleg:Kwaadaardig staren de spinne-ogen in het duister, op zoek naar nieuwe slachtoffers. In Myrkheimar ontbreken de liefde (negen van drinkhoorns) en de goddelijke scheppingskracht (negen van zwaarden). Hier regeren wrok, haat en kwaadaardigheid. Angrboð schept ellende en smart voor anderen, maar nog meer voor haarzelf. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is gevuld met wrok en haat. Je bent kwaad(aardig). |
Hoofd: |
Richt je aandacht op je kwade plannen en op je wrok en haat. |
Rechterbeen: |
Je kiest voor een duistere weg vol wrok, haat, smart en eenzaamheid. |
Linkerarm: |
Je staat open voor kwaad en wraak. Je bent ontvankelijk voor kwade beïnvloeding. Of: Je weert een kwaadaardige spin af. |
Rechterarm: |
Je spint kwade plannen. Je beïnvloedt anderen kwaadaardig. |
Linkerbeen: |
Onbewust bewandel je een duister en boos pad. |
Seksualiteit: |
Je seksualiteit wordt beheerst door wrok en kwaadaardige plannen. Misschien ben je bedrogen en zin je op wraak. Misschien spin je boze webben voor je ex. Of: Je seksualiteit wordt ingesponnen door een spin. Dit kan heel goed je (innerlijke) moeder zijn, maar ook iemand die jou als partner wil. |
Definitie: |
Kwaadaardigheid en wraaklust zijn de oorzaak van je probleem. |
Goed: |
Kwade plannen werken goed uit. |
Slecht: |
Kwade plannen werken verkeerd uit. |
Verleden: |
In het verleden was er veel kwaad. |
Heden: |
Er is nu veel kwaad. |
Toekomst: |
De toekomst is kwaadaardig. |
Uitkomst: |
Je wordt kwaad(aardig). |
Urð: |
Je bent kwaad(aardig). Boze plannen worden uitgebroed. Een spinnenweb is of wordt gesponnen. |
Róta: |
Wortel jezelf in kwaad(aardigheid). Word één met Angrboða en doorschouw haar ziel. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je af te dalen in Myrkeimar en het spinnengif te transformeren. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Om de wereld kronkelt zich Jormungandr, de midgaardslang.
is de eerste wereld van Niflheimar: Gnipahellir. De hellehond Garmr houdt hier de wacht en wil je graag verslinden.
is de tweede wereld van Niflheimar: Hal. Hal is de wereld van Hal of Vrouw Holle. Zij heeft hier een hal gebouwd met de naam Éljúðnir.
is de derde wereld van Niflheimar: Náströnd. Hier woont de ijsreus Hrymr in zijn Slangenhal.
is de vierde wereld van Niflheimar: Thrymheimr. Hier woont Skadi in een grot in een ijzige berg.
is de vijfde wereld van Niflheimar: Hvergelmir. Hier woont de duistere draak Nídhöggr.
is de zesde wereld van Niflheimar: Nidafjöll. Hier wonen Sinmara de heks en Sindri de aardman in een roodgouden hal.
is de zevende wereld van Niflheimar: Svartálfargardr. Hier woont Dvalin, de zwarte elf, die je laat dwalen.
is de elfde wereld van Niflheimar: Hnitbjörg. Hier woont Gunnlöd, de dochter van Suttungr.
is de achtste wereld van Niflheimar: Lyngvi. Hier ligt de wolf Fenrir vastgebonden tot het einde van dit tijdperk.
is de tiende wereld van Niflheimar: Niflhal. Als je helemaal bent afgedaald naar het diepste deel van Niflheimar kom je bij de muur van angst. Bovenaan deze loodrechte wand houdt Hræ-svelgr de wacht.