01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:De zee is rustig en kalm. De branding vloeit rustig op het strand. De zon is al half onder gegaan in de zee. De hemel is onbewolkt. Het strand wordt gebaad in het avondrood van de ondergaande zon. Ver in de zee rijst een enorme reus op. Vanaf zijn kruis is hij onder water, de rest rijst meters hoog op uit de zilte golven. Hij is onbebaard en heeft lang blond haar. Zijn gezicht is vrolijk en goedmoedig. Zijn ogen stralen wijsheid en liefde uit. Zijn lichaam is sensueel, zinnelijk en goed gespierd. Uitleg:De zee symboliseert het onbewuste. Dit is nu kalm en vredig, maar het onbewuste kan ook opgejaagd worden door de wind. Als Óðinn een storm over de bron van Mímir jaagt, gaat de zee wild tekeer. En als er een spirituele storm over het onbewuste jaagt, wordt het opgestuwd en beuken de hoge golven van het onbewuste op het bewustzijn in. Als je bewustzijn niet sterk genoeg is, vergaat het als een schip op zee. De goedmoedige zeereus is de wijze Mímir (Murmelaar, Mijmeraar). Met de murmelende golven spreekt hij tegen iedereen die wil luisteren. Vanaf zijn heupen is hij boven water en zichtbaar voor het bewustzijn. Zijn geslachtsdelen en benen zijn onder water en niet zichbaar. Heeft hij een stijve penis? Heeft hij seksuele bedoelingen of is hij nu kalm en vredig? In de TRANCE-FORMATIE van trouw zweer je trouw aan de Vanir op een bronzen armband. Dan geeft Mímir je een drinkhoorn met zeewater en deze drink je leeg. Als Mímir oprijst uit de zee om je eed af te nemen, acht hij je betrouwbaar. Als jij naar de zee gaat om trouw te zweren, dan wil je graag betrouwbaar zijn. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 6, De Drinkhoorns. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is betrouwbaar. Je hart gaat uit naar de zee. Is een geliefde met jouw hart over de zee weggevaren? |
Hoofd: |
Richt je aandacht op de zee. Mediteer op de betekenis van de zee. Mediteer op trouw, vertrouwen en betrouwbaarheid. Visualiseer vertrouwen of trouw. |
Rechterbeen: |
Ga naar het strand en waad door de zee. Maak jezelf betrouwbaar. Doe moeite om anderen te vertrouwen en om trouw te zijn. |
Linkerarm: |
Onbewust rijk je naar de zee. Onbewust tast je in de duistere wereld van het onbewuste. Onbewust verlang je naar vertrouwen of je wilt ten huwelijk gevraagd worden. Of: Je wijst een reis of een huwelijk af. |
Rechterarm: |
Bewust steek je je hand in de zee en je voelt in het onbewuste. Je vist doelbewust in het onbewuste en je weet waarnaar je vist. Je vraagt bewust om vertrouwen. Of: vraag je geliefde ten huwelijk. |
Linkerbeen: |
Onbewust stap je in zee. Onbewust maak je jezelf betrouwbaar. |
Seksualiteit: |
Seksueel ben je trouw en betrouwbaar. |
Definitie: |
De zee of je onbewuste is de oorzaak van je probleem. Vertrouwen of wantrouwen is de oorzaak. |
Goed: |
Vertrouwen en het zweren van trouw is goed. Een huwelijk is goed. |
Slecht: |
Vertrouwen en het zweren van trouw is schadelijk. Een huwelijk is verkeerd. |
Verleden: |
In het verleden was je op zee of in de greep van het onbewuste. In het verleden heb je trouw beloofd of speelde trouw een grote rol. |
Heden: |
Je zwemt in je onbewuste. Trouw en vertrouwen zijn nu heel belangrijk. Of: Een huwelijk is nu aan de orde. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst zwem je in het onbewuste. Trouw en vertrouwen gaan een grote rol spelen. Misschien komt er een huwelijk of een verbintenis. |
Uitkomst: |
Je belandt in je onbewuste of in de zee. Je belandt in een huwelijk of in een verbintenis. Je wordt betrouwbaar of je zweert trouw. |
Urð: |
Je bent trouw of getrouwd of uitgehuwelijkt. Een verbintenis is onvermijdelijk. |
Róta: |
Wortel jezelf in trouw. Ontleen je kracht aan je betrouwbaarheid. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je te vertrouwen, betrouwbaar te zijn of te trouwen. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 6, De Drinkhoorns. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Moeder Aarde is het vrouwelijke element.
is de tweede wereld van Vanaheimar: Nóatún. Hier woont Njördr, de heer van begrip. Begrip is de vader van vrede en liefde.
is de derde wereld van Vanaheimar: Sökkvabekkr. Hier woont Saga, de minnares van Óðinn.
is de vierde wereld van Vanaheimar: Gimlé. Hier kun je je door Bláin laten reinigen.
is de vijfde wereld van Vanaheimar: Álfheimr, de woonplaats van Freyr en Álfrödul.
is de zesde wereld van Vanaheimar: Ran. Hier wonen Ægir de zeekoning en zijn dochter Ran.
is de zevende wereld van Vanaheimar: Andlangr. Hier kun je je laten reinigen door de Andi. En Völundr kan je hier leren over mededogen en vergeving.
is de elfde wereld van Vanaheimar: Byrgir. Hier woont Eir de genadige. Zij geneest met tantrische liefde.
is de achtste wereld van Vanaheimar: Ljósálfargardr, de gaarde der lichtelfen. Hier danst de elfenprinses Alvissa.
is de negende wereld van Vanaheimar: Fólkvangr. Hier woont Freya, de godin van de liefde.
is de tiende wereld van Vanaheimar: Vídbláin. Hier woont Dáin de oude, de runenmeester van de lichtelfen.