01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:In een haven aan zee liggen vele elvenschepen. Het grootste schip ligt vooraan. Dit is Skídbladnir, het schip van Freyr. Op de voorsteven staat Njördr, de god van voorspoed en begrip. Hij heeft een lange baard en in zijn handen heeft hij een grote drinkhoorn. Uitleg:Met het schip Skídbladnir heb je altijd een gunstige wind en een behouden vaart. Als Njördr je goed gezind is, biedt hij je een drinkhoorn met heerlijke wijn en geeft hij je voorspoed en geluk. Zijn lange baard symboliseert ouderdom, levenservaring en wijsheid. Uit zijn goedmoedige ogen straalt begrip. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 6, De Drinkhoorns. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart begrijpt de situatie. Je hebt begrip. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op begrip. Mediteer op de situatie en probeer deze te begrijpen. |
Rechterbeen: |
Stap doelbewust op het schip Skídbladnir en maak een reis door je onbewuste op zoek naar begrip en helderheid. |
Linkerarm: |
Onbewust rijk je naar de drinkhoorn van voorspoed en begrip. Of: Je wijst voorspoed en begrip af. |
Rechterarm: |
Bewust steek je je hand uit en je vraagt om begrip of voorspoed. |
Linkerbeen: |
Onbewust stap je op het schip Skídbladnir en je maakt een mysterieuze reis, die je begrip bijbrengt. |
Seksualiteit: |
Je begrijpt je seksualiteit of je krijgt grip op je seksualiteit. Of: Je ontmoet iemand die je seksueel begrijpt. |
Definitie: |
Begrip is de oorzaak van je probleem. 'Alles begrijpen is alles vergeven', zegt men wel eens. Maar als je teveel vergeeft, loopt men over je heen. |
Goed: |
Begrip tonen of begrijpen heeft goede gevolgen. |
Slecht: |
Begrip tonen of begrijpen heeft schadelijke gevolgen. |
Verleden: |
In het verleden begreep je de situatie of je medemens. |
Heden: |
Je begrijpt de situatie of je medemens. |
Toekomst: |
In de toekomst krijg je begrip of leer je te (be-)grijpen. |
Uitkomst: |
Je krijgt begrip. Je leert te begrijpen. Je sociale vaardigheden verbeteren door de huidige situatie. |
Urð: |
Je hebt begrip of je vindt begrip. |
Róta: |
Wortel jezelf in begrip. Ontleen je kracht aan je begrip voor je medemensen. Probeer te begrijpen en begrip te tonen. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je te begrijpen of begrip te tonen. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 6, De Drinkhoorns. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Moeder Aarde is het vrouwelijke element.
is de eerste wereld van Vanaheimar: Mímirbrunnr. De bron van Mímir is de zee.
is de derde wereld van Vanaheimar: Sökkvabekkr. Hier woont Saga, de minnares van Óðinn.
is de vierde wereld van Vanaheimar: Gimlé. Hier kun je je door Bláin laten reinigen.
is de vijfde wereld van Vanaheimar: Álfheimr, de woonplaats van Freyr en Álfrödul.
is de zesde wereld van Vanaheimar: Ran. Hier wonen Ægir de zeekoning en zijn dochter Ran.
is de zevende wereld van Vanaheimar: Andlangr. Hier kun je je laten reinigen door de Andi. En Völundr kan je hier leren over mededogen en vergeving.
is de elfde wereld van Vanaheimar: Byrgir. Hier woont Eir de genadige. Zij geneest met tantrische liefde.
is de achtste wereld van Vanaheimar: Ljósálfargardr, de gaarde der lichtelfen. Hier danst de elfenprinses Alvissa.
is de negende wereld van Vanaheimar: Fólkvangr. Hier woont Freya, de godin van de liefde.
is de tiende wereld van Vanaheimar: Vídbláin. Hier woont Dáin de oude, de runenmeester van de lichtelfen.