01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Op een met rotsen bezaaid strand liggen overal lijken. Overal ligt sneeuw en ijs en zelfs de zee begint te bevriezen. Net buiten bereik van de zee rijst een enorme hal op, gebouwd van enorme rechthoekige stenen. Zwart is deze hal. En het dak is gevlochten van enorme, gifspugende slangen die voortdurend door elkaar kronkelen. Door de enorme poort zie je een groene slijmerige massa, als een zwembad vol met gif. Leugenaars en eedbrekers waden door dit gif. En onophoudelijk spugen de slagen hun bijtende gif op deze verdoemden. Achter in de zaal staat een enorme troon met een gigantische ijsreus. Hij heeft een enorm bronzen schild in zijn linkerhand. Op het schild staan drie pijlen geschilderd met de kleuren rood, blauw en geel. Grimmig en koud kijkt Hrim je aan. En je voelt je gedwongen om binnen te komen en door het gif naar hem toe te waden. Uitleg:Hrymr is stram en stijf. Hij symboliseert het verstarde bevroren ego. Met zijn maagchakra dwingt hij je om door het gif te waden. De drie pijlen zijn drie verschillende giftige gedachten, waarmee hij anderen probeert te dwingen. De slangen symboliseren leugenaars en roddelaars. Je wordt zwaar beproefd door het gif. Maar je kunt er ook immuun voor worden. Dat hangt af van je instelling. Deze wereld is verbonden met de rechterkant van de maagchakra en met de lever. De lever is de grote ontgifter in ons lichaam. Als de lever wordt aangetast, hebben we een ernstig probleem. Alles wat we op onze lever hebben, is psychisch vergif. Als dit te zwaar op onze lever drukt, worden we ziek. Lichamelijk en/of geestelijk. De rechterkant van de maagchakra bestuurt de gedachten. Giftige gedachten vergiftigen onze geest. Door onze geest te reinigen komen we in harmonie met onszelf. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is vergiftigd. Je bent ziek door psychisch vergif, zoals verdriet, eenzaamheid, woede, etc. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op vergif. Neutraliseer het psychische vergif door gedachten, gevoelens, woorden en daden te analyseren. |
Rechterbeen: |
Ga bewust naar slangenhal en offer je reputatie. Je reputatie is alleen maar een hindernis voor verdere groei. Als je te gehecht bent aan je reputatie, kunnen anderen je daarmee manipuleren. |
Linkerarm: |
Onbewust stel je je open voor vergif. Ga je om met leugenaars en lasteraars? Of: Je weert vergif of laster af. |
Rechterarm: |
Bewust pak je de gifbeker en je drinkt hem leeg. Of: je lastert en liegt te veel. Je gebruikt leugens om te manipuleren. |
Linkerbeen: |
Onbewust betreed je een hal vol met slangen. |
Seksualiteit: |
Je seksualiteit is vergiftigd door leugens en psychisch vergif. Misschien ben je door een bedrieglijke partner zwaar beschadigd. Of misschien ben je een slachtoffer van incest of seksueel hypocriete ouders. Je hebt geen zuivere kijk op seksualiteit. Misschien zie je je seksualiteit als een zaal vol gifslangen. |
Definitie: |
Vergif of leugens zijn het probleem of de oorzaak er van. |
Goed: |
Vergif en laster hebben een gunstige invloed. |
Slecht: |
Vergif en laster hebben een schadelijke invloed. |
Verleden: |
In het verleden ben je vergiftigd, heb je gelasterd of ben je belasterd. |
Heden: |
Je wordt nu vergiftigd of belasterd, of je lastert en liegt. |
Toekomst: |
In de toekomst word je leven vergiftigd of je wordt belasterd. |
Uitkomst: |
Uiteindelijk raak je in de ban van vergif, leugens, laster. |
Urð: |
Je bent in een zaal vol slangen. Je sociale omgeving zit vol met slangen. Je bent of wordt vergiftigd of belasterd. |
Róta: |
Wortel jezelf in het vergif. Drink de gifbeker en maak jezelf immuun. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je slangenhal te betreden en door het gif te waden. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Om de wereld kronkelt zich Jormungandr, de midgaardslang.
is de eerste wereld van Niflheimar: Gnipahellir. De hellehond Garmr houdt hier de wacht en wil je graag verslinden.
is de tweede wereld van Niflheimar: Hal. Hal is de wereld van Hal of Vrouw Holle. Zij heeft hier een hal gebouwd met de naam Éljúðnir.
is de vierde wereld van Niflheimar: Thrymheimr. Hier woont Skadi in een grot in een ijzige berg.
is de vijfde wereld van Niflheimar: Hvergelmir. Hier woont de duistere draak Nídhöggr.
is de zesde wereld van Niflheimar: Nidafjöll. Hier wonen Sinmara de heks en Sindri de aardman in een roodgouden hal.
is de zevende wereld van Niflheimar: Svartálfargardr. Hier woont Dvalin, de zwarte elf, die je laat dwalen.
is de elfde wereld van Niflheimar: Hnitbjörg. Hier woont Gunnlöd, de dochter van Suttungr.
is de achtste wereld van Niflheimar: Lyngvi. Hier ligt de wolf Fenrir vastgebonden tot het einde van dit tijdperk.
is de negende wereld van Niflheimar: Myrkheimar. Hier spint Angrboða haar duistere webben. Pas op dat je niet verstrikt raakt in haar boze spinsels.
is de tiende wereld van Niflheimar: Niflhal. Als je helemaal bent afgedaald naar het diepste deel van Niflheimar kom je bij de muur van angst. Bovenaan deze loodrechte wand houdt Hræ-svelgr de wacht.