01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Een grote duistere grot wordt spaarzaam verlicht door een rode magische glans. Deze is afkomstig van een roodgouden hal met een enorme goudgele poort. De twee deuren van de poort staan wagenwijd open. Een magische kracht trekt je naar binnen. In de hal staan houten palen in twee lange rijen. Op iedere paal staat een omgekeerd schedeldak van een mens. In deze schedels branden kaarsen. Achterin de zaal staan twee tronen. De linkertroon is van roodgoud en is enorm groot. Hierop zit Sinmara de heks. Zij draagt zwartleren laarzen tot aan haar heupen, een zwartleren pakje, dat nauw aansluit en haar vormen sensueel doet uitkomen. Daar overheen draagt zij een enorme glinsterende blauwe mantel. Deze is geborduurd met magische symbolen van gouden draden. Om haar keel draagt zij een leren band met een enorme gouden gesp. Hierop is een enorme blauwe saffier ingezet. Haar haren zijn lang en zwart, haar ogen duister en doordringend. Haar lippen zijn rood, vol en sensueel. Zoals bij een vampier. Op haar hoofd draagt zij een gouden kroon in de vorm van een slang. Aan deze kroon zit een enorme flonkerende zirkoon, precies voor haar voorhoofd. In haar rechterhand houdt zij een enorme zwartleren zweep. In haar linkerhand houdt zij een enorme drinkhoorn. Voor haar linkervoet ligt een rond bronzen schild. Dit schild is ca. 70 cm in doorsnede en is beschilderd met een goudgeel pentagram. Rechts van haar (links op het plaatje) staat een met ijzer beslagen eikenhouten kist. Dit is de lijkkist van haar vader Saegjarn. De kist is met negen magische zegels gesloten. Hierin bewaart zij haar ijzeren staf Lævatn, haar magische staf. De rechtertroon is klein en bescheiden en is goudgeel. Hierop zit Sindri, de aardman. Hij draagt een rode mantel en een rode pofbroek. Om zijn middel zit een leren riem met een enorme gouden gesp. Deze heeft de vorm van een menselijke doodskop. De ogen van de doodskop bestaan uit twee grote flonkerende smaragden. Aan deze riem draagt hij een kort ijzeren zwaard en een strijdbijl. Links van hem ligt een rond bronzen schild, maar kleiner dan dat van Sinmara. Hij heeft een grof gemeen gezicht en zijn zwarte haren zijn ongekamd. Hij heeft een dikke zwarte baard, die het grootste deel van zijn gezicht bedekt. In het midden van de zaal brandt een vuur. Hierboven hangt een zwarte heksenketel. Een gifgroene damp stijgt hieruit op. Uitleg:Sinmara en Sindri kun je zien als een echtpaar, maar ook als je moeder en een broer of zus. Sinmara is ondermeer het archetype van de boosaardige (stief)moeder, die haat en jaloezie opwekt tussen haar uitverkoren kind (Sindri) en haar andere kind(eren). Zo beschouwd ben jij dus het stiefkind van Sinmara en word je door haar getreiterd. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is vergiftigd door haat en jaloezie. Dit geeft je zwarte tranen. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op haat en jaloezie. Verwijder het zaad van de haat uit je geest. Mediteer op haat en jaloezie. |
Rechterbeen: |
Ga bewust naar Nidafjöll en bindt de strijd aan met de haat en de jaloezie. |
Linkerarm: |
Onbewust stel je je open voor haat en jaloezie. Je laat je vergiftigen. Of: Je weert Sinmara en Sindri af. |
Rechterarm: |
Bewust geef je je over aan je haat en jaloezie. Willens en wetens onderwerp je je aan Sinmara. Of je gebruikt haat en jaloezie om te manipuleren. |
Linkerbeen: |
Je bent onder de betovering van Sinmara. Als een zombie wandel je haar hal binnen om je te laten verslinden door haat en jaloezie. |
Seksualiteit: |
Je seksualiteit staat in het teken van jaloezie en/of haat. Misschien ben je snel jaloers en wantrouwend tegenover je partner. Of misschien aas je op de partner van een ander. Of misschien haat je iemand, omdat die de partner van jouw dromen heeft. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem ligt in haat en jaloezie. Haat en jaloezie zijn het probleem. |
Goed: |
Haat en jaloezie hebben een gunstige invloed. |
Slecht: |
Haat en jaloezie hebben een schadelijke invloed. |
Verleden: |
In het verleden was er veel haat en jaloezie. |
Heden: |
Nu spelen haat en jaloezie een grote rol. |
Toekomst: |
In de toekomst ben je omgeven door haat en jaloezie. |
Uitkomst: |
Uiteindelijk komen haat en jaloezie in je leven. |
Urð: |
Je bent omgeven of gevuld met haat en jaloezie. |
Róta: |
Wortel jezelf in haat en jaloezie. Dring door in je haat en jaloezie. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je af te dalen in haat en jaloezie. Je dient haat en jaloezie te transformeren. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 5, De Schilden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Om de wereld kronkelt zich Jormungandr, de midgaardslang.
is de eerste wereld van Niflheimar: Gnipahellir. De hellehond Garmr houdt hier de wacht en wil je graag verslinden.
is de tweede wereld van Niflheimar: Hal. Hal is de wereld van Hal of Vrouw Holle. Zij heeft hier een hal gebouwd met de naam Éljúðnir.
is de derde wereld van Niflheimar: Náströnd. Hier woont de ijsreus Hrymr in zijn Slangenhal.
is de vierde wereld van Niflheimar: Thrymheimr. Hier woont Skadi in een grot in een ijzige berg.
is de vijfde wereld van Niflheimar: Hvergelmir. Hier woont de duistere draak Nídhöggr.
is de zevende wereld van Niflheimar: Svartálfargardr. Hier woont Dvalin, de zwarte elf, die je laat dwalen.
is de elfde wereld van Niflheimar: Hnitbjörg. Hier woont Gunnlöd, de dochter van Suttungr.
is de achtste wereld van Niflheimar: Lyngvi. Hier ligt de wolf Fenrir vastgebonden tot het einde van dit tijdperk.
is de negende wereld van Niflheimar: Myrkheimar. Hier spint Angrboða haar duistere webben. Pas op dat je niet verstrikt raakt in haar boze spinsels.
is de tiende wereld van Niflheimar: Niflhal. Als je helemaal bent afgedaald naar het diepste deel van Niflheimar kom je bij de muur van angst. Bovenaan deze loodrechte wand houdt Hræ-svelgr de wacht.