01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:In een reusachtige valei liggen gebarsten leem en enorme stenen her en der verspreid. In het midden van de valei brandt een geweldig vuur. In dat vuur staat een enorme gedaante van gebakken leem met een hart van steen met drie uitstekende hoeken. Uitleg:Om een nieuw stadium van evolutie te bereiken, dien je eerst het oude los te laten. Je oude leven dient te sterven. Als je moedig je oude leven loslaat, kun je in het vuur van evolutie worden wedergeboren. Evolutie is geleidelijke ontwikkeling. Revolutie is een plotselinge verandering. Deze kaart duidt op een langdurige geleidelijke ontwikkeling. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart evolueert. Het hart wordt uit je oude dode lichaam gesneden en geplaatst in een nieuw lichaam. |
Hoofd: |
Visualiseer dat je evolueert. Breng de huidige situatie naar een hoger niveau. |
Rechterbeen: |
Bewust stap je in het vuur van evolutie en je offert je oude leven. |
Linkerarm: |
Je stelt je open voor evolutie. Of: Je weert evolutie af. |
Rechterarm: |
Je veroorzaakt je eigen wedergeboorte en evolutie. |
Linkerbeen: |
Onbewust (dronken) ben je op weg naar dood en wedergeboorte. |
Seksualiteit: |
Je seksualiteit is in evolutie. Geleidelijk ontwikkel je nieuwe vormen van seksualiteit. Of je gebruikt je seksuele energie (Kundalini) voor je eigen evolutie. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is (angst voor) evolutie. |
Goed: |
Evolutie of ontwikkeling werkt goed uit. |
Slecht: |
Evolutie of ontwikkeling is nu schadelijk. |
Verleden: |
Kort geleden was je in evolutie of in ontwikkeling. |
Heden: |
Je bent nu aan het evolueren. De toestand is nu in ontwikkeling. Geef het de tijd. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst komt er ontwikkeling of evolutie. |
Uitkomst: |
Het gevolg van de situatie is evolutie of geleidelijke ontwikkeling. |
Urð: |
Je bent aan het evolueren. Evolutie is nu aan het werk. |
Róta: |
Wortel jezelf in evolutie. Ontgroei de huidige situatie door langzame aanpassing. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je te evolueren. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Vader Hemel is het mannelijke element.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Gjallarbrú. De brug over de Gjallar leidt naar de werelden van het vuur. Módgudr bewaakt deze brug. Alleen zuivere mensen mogen passeren.
is de tweede wereld van Jötunheimar: Aurvangardr. Skírfir de dwerg kan hier je astraal lichaam zuiveren en smeden.
is de derde wereld van Jötunheimar: Höddmímirvidr. Het woud van Höddmímir bestaat uit gouden bomen, gegoten door de vuurreus Hödr.
is de vierde wereld van Jötunheimar: Svarin's Haugr. Hier spookt Svarin in zijn grafheuvel omgeven door vuur.
is de vijfde wereld van Jötunheimar: Múspell. Surtr is de heer van Verandering. Met zijn vlammende zwaard reinigt hij je hart en ziel.
is de zesde wereld van Jötunheimar: Geirrödargardr. Agnar is de heer van Orde. Als je naar deze wereld gaat wacht je een vuurproef.
is de zevende wereld van Jötunheimar: Ókolnir. Hier brouwt Brimir een vurige mede.
is de achtste wereld van Jötunheimar: Járnvidr. In het ijzerwoud woont Járnsaxa, de moeder van wedergeboorte.
is de negende wereld van Jötunheimar: Thjódvidr. In het woud van Thjód smeden Thundr en Alsvinnr de vuurrunen.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Útgardr. In de uiterste gaarde smeedt Logr een vlammend zwaard.