01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Op de kaart van Útgardr zie je een vlammend zwaard, temidden van een kokende chaos. Er zijn geen vaste vormen of vaste gedaanten. Overtuigingen zijn hier de meest vormvaste dingen. Zolang je denkt, razen je overtuigingen voort en verandert alles voortdurend. En als je je denken stop zet, verdwijnen alle vormen. Dan ga je door het dak van de hoogste wereld en kom je in het scheppende licht. Dan smelt je samen met de Schepper en worden schepping en Schepper weer één geheel. Dat is verlichting. Uitleg:Hier verdwijnen alle vaste overtuigingen. Hier leer je het Universum te ervaren zoals het is. In het kosmisch vuur smeedt Útgarda Logi een vlammend zwaard. Met dit vlammende zwaard slaat hij je tot krijger of ridder van het kosmisch vuur. Vervolgens stuurt hij je terug naar de fysieke realiteit (Midgardr) om daar het kosmisch vuur te brengen. Je bent dan een gevleugelde lichtbrenger en liefdebrenger. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Het kosmisch vuur is in het hart. Je hebt het hart van een krijger van het kosmisch vuur. Je wordt ingewijd. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op het kosmisch vuur. Visualiseer dat al je overtuigingen oplossen. |
Rechterbeen: |
Ga bewust op weg naar het kosmisch vuur. |
Linkerarm: |
Je stelt je open voor het kosmisch vuur. Accepteer de inwijding van Útgarda Logi. Of: Je wijst inwijding en wijding voor het ridderschap/priesterschap af. |
Rechterarm: |
Laat je inwijden en tot ridder slaan. Accepteer het vlammende zwaard en accepteer de bijbehorende verantwoordelijkheden. |
Linkerbeen: |
Onbewust ben je op weg naar oplossing en inwijding. |
Seksualiteit: |
Je hebt geen vaste overtuigingen over seksualiteit. Je kunt alle kanten op met je seksuele energie. Je seksualiteit heeft geen vaste vorm. Ook de voorkeur voor mannelijk of vrouwelijk ligt niet vast. Alles is beweeglijk en flexibel. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is kosmisch vuur. Je bent te veranderlijk. Oplossen in het scheppende licht is goed in de hemel. Maar op aarde hebben we vaste vormen nodig. |
Goed: |
Het is goed om je open te stellen voor goddelijke inspiratie. |
Slecht: |
Ga met je beide benen op de grond staan en richt je op datgene wat vast en tastbaar is. |
Verleden: |
Kort geleden had je contact met het kosmisch vuur. Je stond open voor goddelijke inspiratie. Of het scheppende licht had een grote betekenis voor je. |
Heden: |
Het is nu de tijd om samen te smelten in het kosmisch vuur. Laat je vaste overtuigingen los en stel je open voor het scheppende licht. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst krijg je goddelijke inspiratie en word je geleid door het scheppende licht. Uit het kosmisch vuur komt een belangrijke boodschap. |
Uitkomst: |
Kosmisch vuur is het natuurlijk gevolg. Je overtuigingen worden opgelost en er ontstaat ruimte voor goddelijke inspiratie. Misschien bereik je een staat van verlichting. |
Urð: |
Je lost op in het kosmisch vuur of je wordt ingewijd. |
Róta: |
Wortel jezelf in het kosmisch vuur. Laat je inwijden. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je jezelf te wijden of verlichting te zoeken. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Vader Hemel is het mannelijke element.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Gjallarbrú. De brug over de Gjallar leidt naar de werelden van het vuur. Módgudr bewaakt deze brug. Alleen zuivere mensen mogen passeren.
is de tweede wereld van Jötunheimar: Aurvangardr. Skírfir de dwerg kan hier je astraal lichaam zuiveren en smeden.
is de derde wereld van Jötunheimar: Höddmímirvidr. Het woud van Höddmímir bestaat uit gouden bomen, gegoten door de vuurreus Hödr.
is de vierde wereld van Jötunheimar: Svarin's Haugr. Hier spookt Svarin in zijn grafheuvel omgeven door vuur.
is de vijfde wereld van Jötunheimar: Múspell. Surtr is de heer van Verandering. Met zijn vlammende zwaard reinigt hij je hart en ziel.
is de zesde wereld van Jötunheimar: Geirrödargardr. Agnar is de heer van Orde. Als je naar deze wereld gaat wacht je een vuurproef.
is de zevende wereld van Jötunheimar: Ókolnir. Hier brouwt Brimir een vurige mede.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Grjótúnagardr. In de knetterbergen evolueert Hrungnir.
is de achtste wereld van Jötunheimar: Járnvidr. In het ijzerwoud woont Járnsaxa, de moeder van wedergeboorte.
is de negende wereld van Jötunheimar: Thjódvidr. In het woud van Thjód smeden Thundr en Alsvinnr de vuurrunen.