01-01-2010
De betekenis van de Windwerelden:In het midden staat de goedheid. Als we ons goed voelen, zijn we sterk en bevinden we ons in ons eigen middelpunt. Als we ons slecht voelen, of als we ons schamen, verwijderen we ons van onszelf. Dan ontstaan rampspoed en ellende. In deze cursus leren we onszelf
|
Het vermogen dat het goddelijke ons geeft, geeft ons tevens de noodzaak om dit goed te gebruiken. Het is noodzakelijk om mee te werken aan het scheppingsplan, we kunnen niet anders. Maar we hebben een keuze: We kunnen vrijwillig medewerken, maar we kunnen ook tegenstribbelen. Kracht is de wil om mogen te gebruiken. Het goddelijke geeft ons mogen en met onze wil kunnen we mogen gebruiken om onszelf te overwinnen (zege) en om eerbare dingen te doen. Op deze plaats staat bij de ijswerelden de luiheid. Luiheid kunnen we alleen overwinnen met wilskracht. Als we eerbaar zijn, dan volgt daaruit de rechtschapenheid. Dit is noodzakelijk. Als we onszelf hebben overwonnen (zege) en we beheersen onszelf (macht), dan kunnen we de schoonheid van de schepping zien (een lust voor het oog). D.m.v. deze cursus kunnen we wilskracht, mogen en macht over onszelf verkrijgen. De 11 windwerelden en hun heerser(s)Iedere windwereld heeft één of twee wezens die over die wereld heersen. Deze vind je op de volgende pagina. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Hier vinden we het centrum van Yggdrasil. De drie wortels en de stam komen hier tesamen. En Yggdrasil wordt bewaakt door Yggr.
is de eerste wereld van Ásaheimar: Vé, het heilige woud. Hier kunnen Vílir en Vé je inwijden.
is de tweede wereld van Ásaheimar: Thrúdvangardr. Hier hebben Thór en Sif een eenvoudige boerenhoeve.
is de derde wereld van Ásaheimar: Vindheim. Hier hoedt de wijze Hœnir zijn schapenwolkjes.
is de vierde wereld van Ásaheimar: Ásgarðr. Hier wonen Óðinn en Frigg in Walhalla.
is de vijfde wereld van Ásaheimar: Baldrgardr. Hier wonen Baldr de Witte en zijn vrouw Nanna.
is de zesde wereld van Ásaheimar: Glitnir. Hier spreekt Forseti recht.
is de zevende wereld van Ásaheimar: Fárangrsfors. Hier wonen Loki en Sigyn naast een waterval van lust en plezier.
is de elfde wereld van Ásaheimar: Vingólf. Hier test Vár of je waarachtig bent en de waarheid spreekt.
is de achtste wereld van Ásaheimar: Idavöllr. Hier staat de tempel van Týr en Iðun.
is de negende wereld van Ásaheimar: Himinbjörg. Hier doet Heimdallr wat noodzakelijk is.
is de tiende wereld van Ásaheimar: Ydalir. Hier kun je Ullr vragen om je occulte vermogens te activeren.