01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Glitnir heeft groene bossen in een bergachtig gebied. Op de achtergrond staan statige hoge spitse bergen bedekt met sneeuwkappen. Op een open plek is een verhoging gemaakt van wit gesteente. Hagelwitte treden leiden omhoog. Op de verhoging staat een vierkante roodgouden tempel met negen keer negen roodgouden pilaren. Op de enorme pilaren rust een schitterend dak. Naast de tempel ontspringt een bron. Deze vormt een meer, waarin twee witte zwanen zwemmen. Dit zijn de enige twee volmaakte zielen in het universum. Naast de bron zit een oude vrouw. Zij heeft een sleutel in haar hand. Achter haar staan een rijpe vrouw en een jonge maagd. De oude vrouw heeft lang grijs haar en een gegroefd gezicht. De rijpe vrouw heeft rood haar, volle borsten en is lang en slank. De jonge maagd heeft blond haar en is tenger gebouwd. Zij heeft vurige ondeugende ogen. Uitleg:Deze wereld is verbonden met de keelchakra. Hier vinden we de creativiteit en de wetten van karma. Als je gewend bent dingen heel te maken, schep je een heilzame toekomst voor jezelf en je omgeving. Als je gewend bent wraak te nemen, te straffen en relaties kapot te maken, schep je onheil en verderf. Je onbewuste werkt volgens de gewoonten die je hebt geleerd. Dat is karma. Als je eenmaal gewoon bent kwaad te doen, is het moeilijk om deze schadelijke gewoonte te veranderen. Heb je eenmaal de gewoonte om goed te doen, dan doe je automatisch goed. Zonder dat het moeite kost. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is rechtvaardig of je verlangt naar recht. |
Hoofd: |
Visualiseer dat je recht gedaan wordt of dat je rechtvaardig handelt. Visualiseer dat de situatie geheeld wordt. |
Rechterbeen: |
Zet stappen om de zaken recht te zetten. Heel de situatie. |
Linkerarm: |
Vraag om hulp of om recht. Vertrouw op het recht. Of: Je weert het recht of een rechterlijke uitspraak af. |
Rechterarm: |
Neem je recht in eigen hand. Zet de zaken recht. Heel de situatie. |
Linkerbeen: |
Onbewust doe je dingen die de situatie helen. |
Seksualiteit: |
Je seksualiteit is rechtvaardig. Je bent gemotiveerd om rechtvaardig te leven en te handelen. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is recht en heelheid. Soms is het noodzakelijk om iets te (door-)breken. Soms is het noodzakelijk om (de arrogantie van) een tegenstander te breken. Aan een brood heb je niets, als je het niet breekt en fijnkauwt. |
Goed: |
Recht en heelmaken is goed. Probeer je te verzoenen en harmonie te herstellen. |
Slecht: |
Recht en heelmaken zijn verkeerd. Verzoening werkt averechts. Samenwerken pakt verkeerd uit. |
Verleden: |
In het verleden was je rechtvaardig en heel. Je deed je best om de heelheid te handhaven of te herstellen. |
Heden: |
In het heden ben je heel en rechtvaardig. Heel zijn en heel maken is nu belangrijk. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst worden de dingen heelgemaakt. Conflicten worden verzoend. Recht wordt hersteld. |
Uitkomst: |
Recht en heelheid zijn het gevolg. Je krijgt je recht. Je eer wordt hersteld. Je krijgt genoegdoening. |
Urð: |
Er komt recht of een rechterlijke uitspraak. |
Róta: |
Wortel jezelf in het recht. Zet dingen recht. Maak jezelf recht. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je rechtvaardig te handelen en/of het recht te herstellen. Misschien moet er iets rechtgezet worden. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Hier vinden we het centrum van Yggdrasil. De drie wortels en de stam komen hier tesamen. En Yggdrasil wordt bewaakt door Yggr.
is de eerste wereld van Ásaheimar: Vé, het heilige woud. Hier kunnen Vílir en Vé je inwijden.
is de tweede wereld van Ásaheimar: Thrúdvangardr. Hier hebben Thór en Sif een eenvoudige boerenhoeve.
is de derde wereld van Ásaheimar: Vindheim. Hier hoedt de wijze Hœnir zijn schapenwolkjes.
is de vierde wereld van Ásaheimar: Ásgarðr. Hier wonen Óðinn en Frigg in Walhalla.
is de vijfde wereld van Ásaheimar: Baldrgardr. Hier wonen Baldr de Witte en zijn vrouw Nanna.
is de zevende wereld van Ásaheimar: Fárangrsfors. Hier wonen Loki en Sigyn naast een waterval van lust en plezier.
is de elfde wereld van Ásaheimar: Vingólf. Hier test Vár of je waarachtig bent en de waarheid spreekt.
is de achtste wereld van Ásaheimar: Idavöllr. Hier staat de tempel van Týr en Iðun.
is de negende wereld van Ásaheimar: Himinbjörg. Hier doet Heimdallr wat noodzakelijk is.
is de tiende wereld van Ásaheimar: Ydalir. Hier kun je Ullr vragen om je occulte vermogens te activeren.