01-01-2010
De betekenis van de Zeewerelden:In het midden staat de vrede. Op die plaats bij de ijswerelden, staat nijd. Er is geen vrede in ons hart zolang ons ego nijdig is. Als ons ego zich in dienst stelt van het geheel, dan vinden we de vrede. Het ego overwinnen begint met wijsheid en begrip. Begrip wil zeggen: begrijpen hoe het ego in elkaar zit en hoe de wereld in elkaar zit. En ook: begrijpen dat wanneer we het geheel dienen, we dan uiteindelijk onszelf dienen. Wijsheid wil zeggen dat we weten wat we op een gegeven moment moeten doen en wat we moeten laten. Deze wijsheid komt van de goddelijke kern. Liefde en beheersing komen voort uit de wijsheid. Opoffering en reinheid komen voort uit begrip. Reinheid en beheersing hebben het mededogen als resultaat. En mildheid komt voort uit liefde en opoffering. |
Het vinden van de vrede en het verkrijgen van al deze goede eigenschappen kunnen we leren in deze cursus. De 11 zeewerelden en hun heerser(s)Iedere zeewereld heeft één of twee wezens die over die wereld heersen. Deze vind je op de volgende pagina. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Om de wereld kronkelt zich Jormungandr, de midgaardslang.
is de eerste wereld van Niflheimar: Gnipahellir. De hellehond Garmr houdt hier de wacht en wil je graag verslinden.
is de tweede wereld van Niflheimar: Hal. Hal is de wereld van Hal of Vrouw Holle. Zij heeft hier een hal gebouwd met de naam Éljúðnir.
is de derde wereld van Niflheimar: Náströnd. Hier woont de ijsreus Hrymr in zijn Slangenhal.
is de vierde wereld van Niflheimar: Thrymheimr. Hier woont Skadi in een grot in een ijzige berg.
is de vijfde wereld van Niflheimar: Hvergelmir. Hier woont de duistere draak Nídhöggr.
is de zesde wereld van Niflheimar: Nidafjöll. Hier wonen Sinmara de heks en Sindri de aardman in een roodgouden hal.
is de zevende wereld van Niflheimar: Svartálfargardr. Hier woont Dvalin, de zwarte elf, die je laat dwalen.
is de elfde wereld van Niflheimar: Hnitbjörg. Hier woont Gunnlöd, de dochter van Suttungr.
is de achtste wereld van Niflheimar: Lyngvi. Hier ligt de wolf Fenrir vastgebonden tot het einde van dit tijdperk.
is de negende wereld van Niflheimar: Myrkheimar. Hier spint Angrboða haar duistere webben. Pas op dat je niet verstrikt raakt in haar boze spinsels.
is de tiende wereld van Niflheimar: Niflhal. Als je helemaal bent afgedaald naar het diepste deel van Niflheimar kom je bij de muur van angst. Bovenaan deze loodrechte wand houdt Hræ-svelgr de wacht.