01-01-2010
De betekenis van de Windwerelden:In het midden staat de goedheid. Als we ons goed voelen, zijn we sterk en bevinden we ons in ons eigen middelpunt. Als we ons slecht voelen, of als we ons schamen, verwijderen we ons van onszelf. Dan ontstaan rampspoed en ellende. In deze cursus leren we onszelf
|
Het vermogen dat het goddelijke ons geeft, geeft ons tevens de noodzaak om dit goed te gebruiken. Het is noodzakelijk om mee te werken aan het scheppingsplan, we kunnen niet anders. Maar we hebben een keuze: We kunnen vrijwillig medewerken, maar we kunnen ook tegenstribbelen. Kracht is de wil om mogen te gebruiken. Het goddelijke geeft ons mogen en met onze wil kunnen we mogen gebruiken om onszelf te overwinnen (zege) en om eerbare dingen te doen. Op deze plaats staat bij de ijswerelden de luiheid. Luiheid kunnen we alleen overwinnen met wilskracht. Als we eerbaar zijn, dan volgt daaruit de rechtschapenheid. Dit is noodzakelijk. Als we onszelf hebben overwonnen (zege) en we beheersen onszelf (macht), dan kunnen we de schoonheid van de schepping zien (een lust voor het oog). D.m.v. deze cursus kunnen we wilskracht, mogen en macht over onszelf verkrijgen. De 11 windwerelden en hun heerser(s)Iedere windwereld heeft één of twee wezens die over die wereld heersen. Deze vind je op de volgende pagina. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Om de wereld kronkelt zich Jormungandr, de midgaardslang.
is de eerste wereld van Niflheimar: Gnipahellir. De hellehond Garmr houdt hier de wacht en wil je graag verslinden.
is de tweede wereld van Niflheimar: Hal. Hal is de wereld van Hal of Vrouw Holle. Zij heeft hier een hal gebouwd met de naam Éljúðnir.
is de derde wereld van Niflheimar: Náströnd. Hier woont de ijsreus Hrymr in zijn Slangenhal.
is de vierde wereld van Niflheimar: Thrymheimr. Hier woont Skadi in een grot in een ijzige berg.
is de vijfde wereld van Niflheimar: Hvergelmir. Hier woont de duistere draak Nídhöggr.
is de zesde wereld van Niflheimar: Nidafjöll. Hier wonen Sinmara de heks en Sindri de aardman in een roodgouden hal.
is de zevende wereld van Niflheimar: Svartálfargardr. Hier woont Dvalin, de zwarte elf, die je laat dwalen.
is de elfde wereld van Niflheimar: Hnitbjörg. Hier woont Gunnlöd, de dochter van Suttungr.
is de achtste wereld van Niflheimar: Lyngvi. Hier ligt de wolf Fenrir vastgebonden tot het einde van dit tijdperk.
is de negende wereld van Niflheimar: Myrkheimar. Hier spint Angrboða haar duistere webben. Pas op dat je niet verstrikt raakt in haar boze spinsels.
is de tiende wereld van Niflheimar: Niflhal. Als je helemaal bent afgedaald naar het diepste deel van Niflheimar kom je bij de muur van angst. Bovenaan deze loodrechte wand houdt Hræ-svelgr de wacht.