01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Op de kaart van Thjódvidr zie je een gloeiende vlakte, hoog in de bergen. De lucht zindert van de hitte en druppels gesmolten steen sijpelen van de rotsen. Vlak voor je zie je een rivier van gesmolten steen. Aan de andere kant zitten Thundr en Alsvinnr. Thundr is een machtige reuzin van zware steen. Alsvinnr is een kleine tengere dwerg. Het licht schijnt dwars door hem heen. Voor Thundr liggen ronde keien met ingeritste runen. Uitleg:In de rivier kun je je derde oog oplossen en vernietigen. En aan de andere kant van de rivier krijg je een nieuw derde oog. Thundr en Alsvinnr scheppen voor jou een nieuw oog, waarmee je in de andere wereld kunt zien. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is bezig met scheppen. Je schept vanuit je hart. Schepping is het centrum van activiteit. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op schepping. Visualiseer de scheppende energie en vorm met je geest de gesmolten materie. |
Rechterbeen: |
Stap bewust in de rivier van scheppend vuur en laat je herscheppen. Laat je oude zienswijze los en accepteer van Thundr een nieuw derde oog en een nieuwe zienswijze. |
Linkerarm: |
Je oude zienswijze lost op en je ontvangt een nieuw derde oog en een nieuwe zienswijze. Of: Je weert een andere zienswijze en/of (her)schepping af. |
Rechterarm: |
Je manipuleert de scheppende energie en je schept bewust. |
Linkerbeen: |
Onbewust ben je op weg naar totale herschepping van je zelfbeeld en van je wereldbeeld. |
Seksualiteit: |
Je herschept je seksualiteit of je gebruikt je seksuele energie voor scheppend werk. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is schepping. Er is iets nieuws ontstaan, dat het probleem veroorzaakt. |
Goed: |
Schepping werkt gunstig. Het is goed om te scheppen en creatief te zijn. |
Slecht: |
Schepping werkt slecht uit. Scheppend werk roept weerstand en conflicten op. Beperk je creativiteit en houd je bij het oude. |
Verleden: |
Kort geleden is er iets geschapen of ontstaan. Er is iets nieuws gevormd. |
Heden: |
Het is nu de tijd van schepping en herschepping. Transformeer het oude tot nieuwe vormen. Bevrijd je creativiteit. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst krijg je te maken met schepping. Je creativieve energie komt los. Je kunt de toekomst vormen. |
Uitkomst: |
Schepping is het natuurlijk gevolg. Het probleem wordt opgelost door het te herscheppen (transformeren) of door jezelf te herscheppen. |
Urð: |
Je bent aan het scheppen of je herschept jezelf. Mogelijk veranderen je zelfbeeld en je wereldbeeld. |
Róta: |
Wortel jezelf in schepping. Herschep je leven, je wereldbeeld of je omgeving. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je te scheppen. Begin eens iets totaal nieuws. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 7, De Zwaarden. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Vader Hemel is het mannelijke element.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Gjallarbrú. De brug over de Gjallar leidt naar de werelden van het vuur. Módgudr bewaakt deze brug. Alleen zuivere mensen mogen passeren.
is de tweede wereld van Jötunheimar: Aurvangardr. Skírfir de dwerg kan hier je astraal lichaam zuiveren en smeden.
is de derde wereld van Jötunheimar: Höddmímirvidr. Het woud van Höddmímir bestaat uit gouden bomen, gegoten door de vuurreus Hödr.
is de vierde wereld van Jötunheimar: Svarin's Haugr. Hier spookt Svarin in zijn grafheuvel omgeven door vuur.
is de vijfde wereld van Jötunheimar: Múspell. Surtr is de heer van Verandering. Met zijn vlammende zwaard reinigt hij je hart en ziel.
is de zesde wereld van Jötunheimar: Geirrödargardr. Agnar is de heer van Orde. Als je naar deze wereld gaat wacht je een vuurproef.
is de zevende wereld van Jötunheimar: Ókolnir. Hier brouwt Brimir een vurige mede.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Grjótúnagardr. In de knetterbergen evolueert Hrungnir.
is de achtste wereld van Jötunheimar: Járnvidr. In het ijzerwoud woont Járnsaxa, de moeder van wedergeboorte.
is de eerste wereld van Jötunheimar: Útgardr. In de uiterste gaarde smeedt Logr een vlammend zwaard.