01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Een groot leger jaagt te paard door de nacht. De maan is vol. Aan het hoofd rijdt Óðinn op zijn achtbenig paard Sleipnir. In zijn rechterhand heeft hij zijn speer Gun-gnir (Strijd-opwekker). Hij draagt een donkere hoed met brede rand en een lange gevlekte mantel. Om zijn hoofd vliegen de raven Hugin en Munin. Voor zijn paard lopen zijn twee wolven: Geri (begeerte) en Freki (vraatzuchtige). Achter hem rijden dertien walkuren op vurige paarden. Hun hoeven raken de grond niet. Daarachter rijden de weerwolfkrijgers met zwartgeverfde gezichten. (Niet zichtbaar op het plaatje wegens ruimtegebrek.) Zij dragen wolfshuiden. Uitleg:De centrale figuur is Óðinn, de zonnegod. Zijn ene oog is de zon. Nu is het duister, dus de zon is onder. De zonnegod jaagt door de onderwereld. De dertien Walkuren (Valkyrja's) zijn dertien verschillende winden en de dertien manen in een jaar. De raven Hugin en Munin zijn zijn gedachte en zijn herinnering. Zijn twee wolven speuren naar potentiële weerwolfpriesters. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 3, Runen 5 en 6 |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart gaat uit naar mysterieën. Je wilt graag de magische werelden ontdekken. Je wilt priester(es) worden. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op mysteriën. Open je ogen voor de Wilde Jacht. |
Rechterbeen: |
Zet je voeten bewust op het mysteriepad. Ga op weg in de magie. |
Linkerarm: |
Onbewust grijp je naar de teugels van Óðinn's paard. Je wordt meegesleurd over onbekende paden. Of: Je wijst een uitnodiging om deel te nemen aan de wilde jacht af. |
Rechterarm: |
Bewust grijp je naar de teugels van Óðinn's paard. Je laat je meevoeren op onbekende paden. |
Linkerbeen: |
Onbewust zet je je voeten op een mysterieus pad. Je laat je meevoeren naar een onbekend gebied. |
Seksualiteit: |
Je houdt van een wilde rit. Je seksualiteit is wild en avontuurlijk. |
Definitie: |
Het betreden van een mysterieus en duister pad is de oorzaak van je probleem. |
Goed: |
Het is goed om een mysterieus pad te betreden. |
Slecht: |
Het is schadelijk om een mysterieus pad te betreden. |
Verleden: |
In het verleden heb je een mysterieus pad bereden. |
Heden: |
Je bevindt je op een mysterieus of magisch pad. |
Toekomst: |
In de toekomst kom je op een mysterieus pad. |
Uitkomst: |
Je komt op een mysterieus pad. |
Urð: |
Je wordt meegenomen voor een inwijding of voor een wilde rit. |
Róta: |
Wortel jezelf in de mysteriën. Ontleen je kracht aan de oude mythen. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je mee te joelen in de wilde rit. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 3, Runen 5 en 6 Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
Het vallen van de bloedspaanders.
De norne die je word spint.
De duistere kant van de oermoeder.
Tyr-as. de heer der Aesir.
De meester van de heilige kennis, de inwijder.
Het ejaculeren van de magsiche kracht, seksuele magie.
De strijdwagen.