01-01-2010
Niflheimar is het land van nevels, sneeuw, ijs en koude.
Hier vind je de ijsreuzen (hrimthursen) en de zwarte elven (svartalfar).
9 Kwaad(aardigheid) Myrkheimar Angrboða de spin
6 Haat en jaloezie Nidafjöll Sinmara de heks & Sindri de aardman
3 Vergif / leugens Náströnd Hrymr de ijsreus |
10 Angst Niflhal Hræ-svelgr de adelaar
11 Degeneratie Hnitbjörg Suttungr & Gunnlöd
5 Nijd Hvergelmir Nídhöggr de draak
2 Dood Hal Hal
1 Verraad Gnípahellir Garmr de hellehond
0 Vier elementen Midgardr Jörmungandr de midgaardslang |
8 Hebzucht Lyngvi Fenrir de wolf
7 Bedrog Svartálfargardr Dvalin de zwarte elf
4 Schuld / ziekte Thrymheimr Skadi de ijsreuzin |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
De eerste acht Runen behoren tot het Ætir van Úrð.
De tweede acht Runen behoren tot het Ætir van Róta.
De derde acht Runen behoren tot het Ætir van Skuld.
Het vallen van de bloedspaanders.
De norne die je word spint.
De duistere kant van de oermoeder.
Tyr-as. de heer der Aesir.
De wilde jacht, de asgard-reid. Ook wel: het mysteriepad.
De meester van de heilige kennis, de inwijder.
Het ejaculeren van de magsiche kracht, seksuele magie.
De strijdwagen.