01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Valhal (hal der gevallenen) ligt in de wereld Ásgarðr en staat op een steile heuvel omringd door een uitgestrekt woud. Valhal is een enorme hal met 540 poorten. Het dak is gemaakt van ronde zilveren schilden. En naast de hoofdpoort zijn een adelaar en een wolf vastgespijkerd. Voor de poort staat een gigantische achtbenig paard. Daarop zit een enorme man met een grijze baard, een blauwe gevlekte mantel en een grote hoed met brede rand. Onder de rand straalt een fel wit vuur: het geopende derde oog van Óðinn Sigtyr kijkt je doordringend aan. In zijn rechterhand draagt hij een lange speer met een zware bronzen punt. Hieruit gloeit een magisch licht. Aan zijn linkerzijde draagt hij een gigantisch zwaard. In de lucht rijden dertien felle sterke vrouwen. Zij zijn naakt en hebben lange haren. Uitleg:Deze wereld is verbonden met de linkerkant van de maagchakra en met de miltchakra. Hier zetelen het gevoel en diverse magische vermogens. Met onze wispelturige linkerkant kunnen we de overwinning behalen over onze rechtlijnige saaie rechterkant. Dan kunnen we tot één geheel samensmelten. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is gericht op de zege. Je wilt graag overwinnen. De zege staat in het centrum van de gebeurtenissen. |
Hoofd: |
Visualiseer de (zelf-)overwinning. Concentreer je op (het behalen van) de zege. |
Rechterbeen: |
Zet bewust de stappen die nodig zijn om te overwinnen. |
Linkerarm: |
Vraag om hulp om te overwinnen. Aanvaard de steun van Óðinn. Of: Je weert Óðinn of het overwinnen af. |
Rechterarm: |
Werp je magische speer en overwin. Gebruik je kracht bewust om te overwinnen. |
Linkerbeen: |
Onbewust begeef je je op een pad dat leidt naar (zelf-) |
Seksualiteit: |
Je overwint jezelf en krijgt meer zelfbeheersing. Of: Je vindt het leuk om je partner te overmeesteren en met je magische speer binnen te dringen. Bij vrouwen kan dit duiden op een verlangen om de mannelijke rol te spelen, eventueel met een dildo. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is een overwinning. Misschien ben je overwonnen of overmeesterd. Misschien ben je (lichamelijk of geestelijk) verkracht of geslagen. Of misschien heb je iemand anders of jezelf overwonnen. |
Goed: |
Het behalen van de overwinning is goed. Of het laten winnen van de ander is goed. Een overwinning maakt een einde aan de strijd en zorgt voor vrede. |
Slecht: |
Het overwinnen is verkeerd. Beëindig de strijd door onderhandelen of door een 'staakt het vuren'. Of door eenvoudig weg te lopen en het strijdperk te verlaten. |
Verleden: |
In het verleden heb je je de zege behaald. Over jezelf of over anderen. De periode van zegevieren is nu verleden tijd. |
Heden: |
In het heden bereik je de overwinning. Je komt je problemen te boven. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst behaal je de overwinning. Over jezelf of over anderen. |
Uitkomst: |
De overwinning is een noodzakelijk gevolg. Jouw overwinning of de overwinning van de ander. |
Urð: |
Je wordt één met Óðinn. Er komt een overwinning. Zegevieren is onvermijdelijk. |
Róta: |
Wortel jezelf in het overwinnen. Zorg dat je zegeviert. Vier de zege. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je te overwinnen. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Hier vinden we het centrum van Yggdrasil. De drie wortels en de stam komen hier tesamen. En Yggdrasil wordt bewaakt door Yggr.
is de eerste wereld van Ásaheimar: Vé, het heilige woud. Hier kunnen Vílir en Vé je inwijden.
is de tweede wereld van Ásaheimar: Thrúdvangardr. Hier hebben Thór en Sif een eenvoudige boerenhoeve.
is de derde wereld van Ásaheimar: Vindheim. Hier hoedt de wijze Hœnir zijn schapenwolkjes.
is de vijfde wereld van Ásaheimar: Baldrgardr. Hier wonen Baldr de Witte en zijn vrouw Nanna.
is de zesde wereld van Ásaheimar: Glitnir. Hier spreekt Forseti recht.
is de zevende wereld van Ásaheimar: Fárangrsfors. Hier wonen Loki en Sigyn naast een waterval van lust en plezier.
is de elfde wereld van Ásaheimar: Vingólf. Hier test Vár of je waarachtig bent en de waarheid spreekt.
is de achtste wereld van Ásaheimar: Idavöllr. Hier staat de tempel van Týr en Iðun.
is de negende wereld van Ásaheimar: Himinbjörg. Hier doet Heimdallr wat noodzakelijk is.
is de tiende wereld van Ásaheimar: Ydalir. Hier kun je Ullr vragen om je occulte vermogens te activeren.