01-01-2010
Uitgebreide beschrijving:Een zeer uitgebreide beschrijving van deze kaart kun je vinden in mijn boek de Runentarot. |
|
Het plaatje:Op een open plek in een dal vol met Taxusbomen staat een mooie houten hal. De witgouden schilden die het dak bedekken schitteren in de zon. Voor de hal zit een grote kring van machtige krijgers, mannen én vrouwen. Voor de hal zit de grootste krijger. Hij draagt een rendiergewei op zijn zilveren helm. Dit is Ullr. Naast hem liggen zijn skies, zijn enorme boog en een koker met pijlen. In het midden van de cirkel brandt een vuur. Uitleg:Deze wereld is verbonden met de kruinchakra. Via de kruin stroomt het goddelijk licht binnen en dit geeft ons de scheppende vermogens en de paranormale vermogens. De man met het hertengewei is Ullr. Hij leidt een kring van machtige krijgers met grote paranormale vermogens. Dit kan duiden op een cirkel van genezers, shamanen, weerwolven, o.i.d. Het kan ook duiden op een heksenkring. TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. |
Betekenis: |
|
Hart: |
Je hart is gericht op (het verkrijgen van een ver-) mogen. Mogen is in het centrum der dingen. |
Hoofd: |
Richt je aandacht op je (paranormale) vermogen(s). Visualiseer dat je meer (ver-)mogen krijgt of je mogen beter gaat gebruiken. |
Rechterbeen: |
Neem bewust stappen om je (ver-)mogen te vergroten. |
Linkerarm: |
Ontvang een vermogen. Stel je open voor mogen. Of: Je wijst (een ver-)mogen af. |
Rechterarm: |
Gebruik je (ver-)mogen om je doel te bereiken. |
Linkerbeen: |
Onbewust ben je op weg om je (ver-)mogen te vergroten. |
Seksualiteit: |
Je hebt een groot seksueel vermogen, veel seksuele energie. Met je seksuele vermogen kun je helen en scheppen. |
Definitie: |
De oorzaak van je probleem is mogen. Misschien heb je teveel of te weinig energie tot je beschikking. Of misschien is de mogen in je omgeving niet goed. |
Goed: |
Het aanwenden van mogen is goed. Gebruik je goddelijke scheppingskracht. |
Slecht: |
Het aanwenden van mogen is verkeerd. Stel je terughoudend op. Het is niet de juiste tijd om je mogen te gebruiken. |
Verleden: |
Kort geleden had je een groot vermogen of veel mogen. Misschien een groot kapitaal (geld), veel inspiratie voor creatief werk, of energie voor geestelijk werk. |
Heden: |
Je hebt nu een groot vermogen. Maak er nuttig gebruik van. Nu heb je het vermogen om te scheppen en te realiseren. |
Toekomst: |
In de nabije toekomst krijg je een groot vermogen. Aards of geestelijk. Bereid je daar op voor. |
Uitkomst: |
Je krijgt mogen of een vermogen. Je energie neemt toe. Zoek hier een nuttige bestemming voor. |
Urð: |
Je ontvangt of gebruikt (een ver-)mogen. |
Róta: |
Wortel jezelf in je (paranormale) vermogens en ontwikkel ze. |
Skuld: |
Om je schuld af te lossen dien je je (ver-)mogen te gebruiken. |
TRANCE-FORMATIE:Een TRANCE-FORMATIE over deze Rune kun je vinden op de CD Runentarot 8, De Speren. Copyright© Andreas Firewolf
1988, 1992, 1995, 1998, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010. |
Dit formulier is UITSLUITEND om commentaar te geven op deze pagina. Wat u schrijft kan gepubliceerd worden.
Om een bericht te sturen naar Andreas Firewolf klikt u op Contact formulier
Om feedback te geven op deze pagina klikt u op:
Twee geleide visualisaties leren je de Runentarot heel goed kennen en er mee te werken.
Beknopte autobiografie van Firewolf.
Deze website heeft veel pagina's en veel informatie. Deze pagina geeft u informatie over hoe u door deze websites kunt navigeren.
Over de IJslandse wereldboom:
over de noordse goden en godinnen
over de Joten (vuurreuzen) en hrimthursen (ijsreuzen)
48 lessen over de werelden van het ijs, het vuur, de zee en de wind
Online raadplegen van de Runentarot
25 Runenkaarten, gebaseerd op de oude noorse Runenrij.
De kaart Ginnunga Gap: het misleidende gat, de grote leegte.
48 Wereldkaarten, gebaseerd op de werelden van Yggrdasil.
Vier keer twaalf werelden, overeenkomstig de vier elementen en hun symbolen: Schilden, Drinkhoorns, Zwaarden en Speren.
20 Klasse kaarten.
Vier keer vijf kaarten, overeenkomstig de vier elementen.
Voor ieder element de klassen Knecht, Vrije, Leider, Krijger en Aas.
Online raadplegen van de Runentarot
En we beginnen met Ginnunga-gap.
In het begin was
Ginnungagap
het misleidende gat
de grote jonge chaos.
De werelden van Niflheimar. 12 Wereld kaarten van ijs en mist.
De werelden van Vanaheimar. 12 Wereld kaarten van zee en water.
De werelden van Jötunheimar. 12 Wereld kaarten van vuur.
De werelden van Ásaheimar. 12 Wereld kaarten van wind.
Midgardr of Midden Aarde is de fysieke aarde. De vier elementen komen hier samen. Hier vinden we het centrum van Yggdrasil. De drie wortels en de stam komen hier tesamen. En Yggdrasil wordt bewaakt door Yggr.
is de eerste wereld van Ásaheimar: Vé, het heilige woud. Hier kunnen Vílir en Vé je inwijden.
is de tweede wereld van Ásaheimar: Thrúdvangardr. Hier hebben Thór en Sif een eenvoudige boerenhoeve.
is de derde wereld van Ásaheimar: Vindheim. Hier hoedt de wijze Hœnir zijn schapenwolkjes.
is de vierde wereld van Ásaheimar: Ásgarðr. Hier wonen Óðinn en Frigg in Walhalla.
is de vijfde wereld van Ásaheimar: Baldrgardr. Hier wonen Baldr de Witte en zijn vrouw Nanna.
is de zesde wereld van Ásaheimar: Glitnir. Hier spreekt Forseti recht.
is de zevende wereld van Ásaheimar: Fárangrsfors. Hier wonen Loki en Sigyn naast een waterval van lust en plezier.
is de elfde wereld van Ásaheimar: Vingólf. Hier test Vár of je waarachtig bent en de waarheid spreekt.
is de achtste wereld van Ásaheimar: Idavöllr. Hier staat de tempel van Týr en Iðun.
is de negende wereld van Ásaheimar: Himinbjörg. Hier doet Heimdallr wat noodzakelijk is.